Jostain syystä seksuaaliviettini on herännyt pitkältä talvilevolta. Olin pitkään täysin mitään haluja vailla, ehkä koska lääkkeet tai korkea verenpaine vei halut. Olipa tuossa kesällä yksi sellainenkin sattuma, että  minulla ei seissyt kun piti, mutta sentään tiedän mistä se johtui. Tuollainen tilanne on todella nolo ja ahdistava, kun ei suoriudukaan tilanteesta, yrittää jotenkin psyykkisesti tsempata pikkukaveria ja koettaa miten tahansa saada sen pystyyn. Helvetti että oli noloa. Toivottavasti tyttö ei suuttunut. En ole kuullut hänestä tuon jälkeen, vaikka olisin ehkä halunnut olla tekemisissä. Olin kaiketi vain niin aloitekyvytön kuten normaalisti, ja ehkä illan aikana vaikutin hiukan kusipäältä.

Ylioppilaskirjoitukset olivat ja menivät. Osallistuin ensimmäistä kertaa ylioppilaskirjoituksiin, kirjoitin kemian ja pitkän englannin. Tuloksia olen vain vilkaissut, sillä en ole aivan varma ymmärränkö niistä mitään. Kemiasta tuli ilmeisesti niin paljon pisteitä, että sillä olisi saanut viime keväänä M:n, niin kemianopettajani sanoi. Se sinapin etikkahappopitoisuuden selvittäminen oli erikoinen, mutta hyvä tehtävä, jossa pääsi vähän improvisoimaan. Onneksi tajusin sen ja sain siitä tehtävästä kait täydet pisteet.

Olen haikaillut tyttöystävän perään. Haluaisin olla parisuhteessa, tunnen tarvetta saada läheisyyttä ja hellyyttä ja myös seksiä. Mutta olen aivan liian outo ihminen että minusta kukaan kiinnostuisi. Se on sääli, ja millä minä sitä paitsi selittäisin mitä kaikkea puuhailen ja olen puuhaillut ja kenen kanssa puuhaillut. Välttämättä kaikki tuttavuuteni eivät eivät olisi tyttöni mieleen, sillä tunnen yhden jos toisenkin ihmehiihtäjän, jota ensisilmäyksellä monet pelkäävät: verestävät silmät, joissa on nuppineulanpään kokoiset pupillit ja tyhjä katse. Enkä tiedä voisinko kertoa hänelle, että olen hieman koukussa ja käytän päivittäin. Välillä olen refloissa. Ota siitä sulhanen itsellesi. Olen kuitenkin rauhallinen ja ymmärtäväinen, osaan hyväksyä kaikenlaiset ihmiset ja heidän kaikenlaiset tapansa. Mutta se ei silti muuta tuota yhtä asiaa, joka karkottaisi läheiset ympäriltäni, jos he siitä tietäisivät.