Nyt sitten tuli haettua sitä hoitoa, kun pää ei enää kestänyt niitä masennusjaksoja, refloja ja sitä että täytyy päivittäin hakea "helpotusta", eli jotain refloihin, mielellään sellaista joka myös poistaa passiivisuutta (eli sitä ei kestä lompakkokaan). Jaksamattomuus minut oikeastaan koukutti opioideihin, sillä jotkin niistä myös piristävät jonkin verran vaikka yleinen käsitys on että ne nuokuttavat pelkästään. Nyt en vain tiedä että mitä tulee tapahtumaan, mitä se hoito sisältään, ainoastaan sen että mihinkään laitokseen en joudu.

Olen myöntänyt itselleni että olen narkkari. Se kuulostaa pahalta, mutta se on totta, olen fyysisesti koukussa, mutta siitä sainkin motivaatiota hakea apua. En halua olla narkkari. Mutta minulla on myös mielenterveysongelmia, jotka ovat edesauttaneet sitä että minusta on tullut tälläinen. Mutta jos en saa oikeanlaista hoitoa, olen taas pian yhtä masentunut ja apaattinen kuin yläasteikäisenä, ehkä ryhdyn jopa viiltelemään ja muuten vahingoittamaan itseäni, kuten ennen.

Oikeastaan tein silloin aika sairaita juttuja itselleni. Viiltelyn lisäksi poltin itseäni sytkärillä ja kuumennetuilla hakaneuloilla. Viilsin syvän haavan, joka vuotaa verta, ja poltin se punaisena hehkuvalla hakaneulalla umpeen. Viilsin toisen haavan ja ompelin sen umpeen tavallisilla ompeluvälineillä. Tein colttihymiön käteeni ja kun siihen nousi vesikello, poltin sitä sytkärillä niin, että neste sen sisällä kiehahti ja vesikello räjähti. Poltin nuppineulanpään noestä mustaksi ja tökin sillä itseeni reikiä joihin jäi pysyvä musta täplä. Silloin kukaan ei huomannut ongelmiani, vasta kun päihteet tuli kuvioihin, minulla alkoi olla muiden mielestä ongelmia. Silloin kun he siitä ensimmäisen kerran valittivat, minulla ei vielä edes mitään päihdeongelmaa ollut. Ja päihteet leimaavat kaikkia muita ongelmiani, masennus ja muut mahdolliset mielenterveyden häiriöt jäävät huomiotta kun vain tarkastellaan päihdeongelmaani. Eikä sitä tunnuta ymmärtävän että pahaan olooni minä rupesin jatkuvasti käyttämään päihteitä. Kun en muuten jaksanut, en kestänyt ja olin muuten täysin apaattinen. Oloni on ollut todella kamala selvinpäin jo ennen kuin olin niin koukussa etten pystynyt lopettamaan ilman refloja. Huumeleima tästä tulee, mutta sille ei voi mitään, vaikka se on yksi pahimpia leimoja mitä ihminen voi saada nyky-ajan Suomessa, vain pedofiilit ja terroristit ovat narkkareita (joka yleiskielessä kattaa kaikki huumeidenkäyttäjät, ei vain opioidiriippuvaiset) pahempia ihmisiä.